×
 
 

 


Nicoleta Capraru

Psihoterapeut, trainer ateliere parenting - euparinteghemotoc.blogspot.ro
creeaza-ti un cont si bucura-te de avantajele eumama.ro

Despre mine

Psihoterapeut, trainer ateliere parenting, mamica

Membru fondator euparinteghemotoc.blogspot.ro

Licentiat in psihologie, Psihoterapeut cu drept de libera practica, atestat de Asociatia Romana de Psihoterapie Centrata pe Persoana si Colegiul Psihologilor din Romania

Ca psihoterapeut, dar mai ales ca mamica, am fost si sunt preocupata de modul in care se dezvolta copilul meu, precum si de propriul meu proces de dezvoltare , ca parinte. Si asa s-a nascut eu, parinte ghemotoc!
Este un proiect de suflet prin intermediul caruia ne dorim sa-ti fim alaturi inca din primele luni de sarcina si pana cand ai stabilit legatura emotionala fundamentala cu copilul tau, sa te insotim in aceasta perioada in acelasi mod in care si tu, ca parinte, iti insotesti copilul, tocmai pentru a crea acea baza de siguranta, atat de necesara, pentru dezvoltarea fiecaruia dintre voi la inceput de drum.

Web: http://euparinteghemotoc.blogspot.ro
http://nicoletacapraru.wordpress.com

Contact: [email protected]; 0721 254 119

Raspunsuri adaugate


 

In teoriile moderne legata de disciplina nu se incureajeaza utilizarea pedepselor sau a recompenselor, ci mai degraba o comunicare deschisa. disciplina este un proces de invatare si atunci ne dorim ca rezultatele sa fie atinse si mentinute si in lipsa unui stimul extern, ca pedeapsa sau recompensa.

In ceea ce priveste conceptul de time out, acesta reprezinta o metoda de a oferi copilului timp si spatiu pentru a reflecta la comportamentul/situatia pe care ne dorim sa o disciplinam. Daca luam in calcul faptul ca o astfel de situatie duce oricum la o pierdere a legaturii emotionale cu copilul, atunci prin aplicarea metodei time out nu am face decat sa accentuam izolarea si reconectarea sa fie si mai dificila.
Cu toate acestea pot fi momente in care simtim ca este nevoie sa ii oferim copilului acest time out. Daca adoptam aceasta practica insa este important sa vorbim dupa aceea cu copilul si sa ne asiguram ca ii explicam situatia si restabilim conexiunea.

In disciplina pozitiva chiar este folosita aceasta metoda, cu toate acestea nu este recomandat sa fie folosita cu copiii mai mici de 3 ani.



 

Amenintarile au un impact major asupra relatiei de atasament care se construieste intre parinte si copil, care are rolul de a ii oferi copilulului un cadru sigur, plin de iubire si un model de relationare. Astfel, in momentul in care folosim amenintari de tipul: plec si te las aici daca nu vrei sa mergi acasa sau daca nu mananci tot ma supar pe tine, nu facem altceva decat sa ii transmitem copilului ca il iubim si il acceptam doar cu anumite conditii si doar daca se comporta intr-un anumit fel. In acest mod copilul nu se va simti valoros si iubit pentru ceea ce este el si va dezvolta o anxietate vis-a-vis de relatia cu parintele: nu pot sa fiu sigur ca?mama/ tata vor fi acolo, ma vor iubi, indiferent ce se va intampla.

Legat de amenintarile cu bau-bau, politia, etc., acesta sunt folosite adesea cu scopul de a disciplina un anumit comportament, de ex: daca nu faci ordine, vine politia. Astfel aceste amenintari sunt percepute de catre copil ca pedepse, si chiar daca pe moment pot da rezultate, in timp se dovedesc a fi ineficiente, deoarce nu reusesc sa transmita copilului valori ( cum ar fi ordinea in exemplul de mai sus), ci doar sa corecteze un comportament prin frica.



 

Bebelusii sunt extrem de sinceri si deschisi in a-si exprima nevoile emotionale, iar pentru a stabili o relatie de atasament securizant cu bebelusul este important sa le indeplinim cat mai prompt si cat mai des cu putinta, pentru a-i asigura o dezvoltare emotionala armonioasa.

In primul an de viata este indicat si de dorit sa "rasfatam" copilul cat mai mult, adica sa il luam in brate de fiecare data cand plange, sa il pupam, sa il mangaiem, sa il leganam, deoarce nevoile lui sunt reale si indeplinirea lor acum ii asigura resursele necesare pentru a-si oferi singur alinare si confort emotional mai tarziu.

Pana la varsta de un an bebelusii nu au capacitatea la nivel cognitiv de a produce un rationament de tipul: daca plang mama ma ia in brate, asa ca voi plange din nou ca sa o fac sa ma ia in brate. Asadar, oferiti-i copilului cat mai multa dragoste si atentie, observati-l si raspundeti prompt la nevoile sale emotionale, pentru ca toate acestea va vor ajuta pe amandoi sa faceti fata mult mai usor crizelor de dezvoltare ce apar dupa varsta de un an, precum si procesului de disciplina.